Ciąża – powód szczęścia i ogromne wyzwanie dla przyszłej matki

Nie da się ukryć, że wieść o powiększeniu się rodziny to wielkie szczęście dla każdej kobiety. Tak samo jednak to również i wielkie wyzwanie i obciążenie dla jej organizmu. Z Pod względem fizjologicznym wiele kwestii ulega zmianie.

– Zmianie ulegają potrzeby żywieniowe kobiety w ciąży, a najbardziej bardzo zmienia się jej wygląd zewnętrzny.

– Chociaż większość pań przyznaje, że ciąża to niezwykły moment w ich życiu, to jednak zupełnie normalny jest też i strach o kondycję fizyczną.

– Przyszła matka przede wszystkim przybiera na wadze, ale i radzić sobie musi z rozmaitymi uciążliwymi niedogodnościami.

Poranne wymioty, huśtawki nastrojów, utrata jędrności skóry, duże ciężar dla kręgosłupa, puchnące nogi to tylko niektóre z nich.

  • Ćwiczenia w ciąży rozwiązują wiele problemów

Przyszłe mamy winny docenić ruch w ciąży. Nawet jeśli zapału brak, to warto się przemóc, znaleźć właściwego trenera albo zacząć chodzić na ćwiczenia w grupie pań w ciąży, możliwe jest również ćwiczyć w domu – e-trener.tv . Ćwiczenia w ciąży przede wszystkim przyniosą ulgę kobiecie w ciąży na co dzień, a dodatkowo przygotują ją do porodu i poprawią samopoczucie. Jak nie patrzeć nie bez powodu mówi się, że w zdrowym ciele mieszka zdrowy duch. Ciąża to z pewnością nie schorzenie, a prawidłowo dobrane ćwiczenia w ciąży pomogą chociaż w jakimś stopniu odciążyć kręgosłup, uspokoić oddech, zachować pożądaną w ciąży kondycję. Nie bez znaczenia jest to, jakie ćwiczenia w ciąży będzie się systematycznie wykonywać. Fachowy trener dobierze optymalny zbiór ćwiczeń z uwzględnieniem stopnia zaawansowania ciąży. Nie ulega wątpliwości, że trzeba ćwiczyć mięśnie dna miednicy, wzmacniać brzuch, warto też ćwiczyć mięśnie podtrzymujące kręgosłup czy zadbać o formę pośladków. Aktywność warto jest połączyć z używaniem specjalnych kremów, które pomogą zachować elastyczność skóry.

  • Jakie ćwiczenia w ciąży poprawiają samopoczucie?

Trzeba pamiętać, że aktywność fizyczna w ciąży ma różne formy i odmiany, a dbać warto tak samo o wygląd, ale i o nastrój. W walce ze zmiennymi nastrojami pomogą ćwiczenia poprawiające oddech. Należy docenić także wszelakie ćwiczenia odprężające. Doskonałym pomysłem dla kobiety w ciąży okazać się mogą także spacery, przykładowo do pobliskiego parku lub do lasu. Każdy rodzaj aktywności, byle nie w nadmiarze, może tylko wesprzeć przyszłą matkę i dodatkowo lepiej przygotować do rozwiązania ciąży.

– Przeczytaj również to http://zdrowie.gov.pl/aktualnosc-2219-Bezplatne_badania_HCV_dla_kobiet_w_ciazy_.html .